Automatinis trump?j? ?vies? ?jungimas automobiliui
Veikimo principas ir schema
Artim?j? ?vies? ?jungimas u?vedus varikl? (niekada nepamir?ite ?jungti ir i?jungti artim?sias ?viesas).
Schema veikia taip: prad?jus veikti varikliui ant generatoriaus i?vado (5 mm var?tas, foto kair?je) atsiranda ?tampa 12V (13,9-14,2V). Srovei tekant per rel? R1 ir automobilio ilg?j? ?vies? lempas (var?a labai ma?a) suveikia rel? R1. Rel?s sujungiantieji kontaktai u?trumpina grandin? akumuliatorius-trump?j? ?vies? lempos. I?jungus varikl? generatorius nebedirba ir rel? R1 automati?kai atsijungia.
Jeigu ?vie?iant trumposioms lempoms vairuotojas rankiniu b?du ?jungs t? pat? re?im? - nieko neatsitiks, nes elektri?kai tai bus dar vienas jungtukas lygiagre?iai rel?s R1 sujungiantiems kontaktams.
Jeigu bus ?jungtos ilg?j? ?vies? lempos: 12V ?tampa ateis ? ilg?j? ?vies? lempas ir elektri?kai rel? R1 bus u?trumpinta ir kontaktas nebus sujungtas, trumposios lempos ne?vies. Taip padaryta tod?l, kad vienu metu nedegt? ilgosios ir trumposios ?viesos, nes abu si?leliai yra vienoje lempoje (lempa tuoj perkaist? ir
galas).
Montavimas
Monta?ui naudoti paprasti automobilio elektros instaliacijos laidai. Pav. 1: baltas laidas nuo generatoriaus eina ? rel? R1. Pav. 2: baltas plonesnis laidas i? R1, einantis po rel?s R1 apa?ia prijungtas prie ilg?j? ?vies? laido. M?lynas laidas, einantis ? lempos kalad?l? - prijungtas prie trump?j? ?vies? laido. Schemoje pastorintos linijos - pried?lio laidai.
pav. 1
pav. 2
Montavimas: pirmiausia su testeriu arba ma?os galios lempute reikia patikrinti ar u?vedus varikl? atsiranda ?tampa ant generatoriaus i?vado, o u?gesinus varikl? - ar ?tampa dingsta. Jeigu viskas gerai, tada:
1) nuimame kontaktin? kalad?l? nuo lempos;
2) atsuktuvu paspaud?iame kontakto fiksavimo ausel? ir i?traukiame laid?;
3) nuvalome kelis mm izoliacijos nuo laido prie pat jungties;
4) padengiame lydmetaliu ir prilituojame savo laid?;
5) ?statome laid? su jungtimi ? kontaktin? kalad?l?.
Rel? R1 - 12V ir komutuojama srov? 30A ir daugiau. Nuotraukoje rel? i? Audi: 4D 951 253, 12V 40/30 A. Ant korpuso vir?aus dideli skai?iai
372. Visi laidai, i?skyrus laid? ant generatoriaus var?to ir akumuliatoriaus, prilituoti. Laikotarpiui, kada nereikalaujama ?sijungti artimas ?viesas, laidas nuo generatoriaus nuimamas ir izoliuojamas. Kad b?t? patogiau vietoj tokio atjungimo galima ?montuoti jungtuk?. Jeigu rel? yra ?statoma ? lizd? (tai geriausias varijantas) - i?imti rel? arba atjungti kontakt?. Jeigu va?iuojant nelygiu keliu ?viesos mirg?ioja - reikia pakeisti rel?s R1 pad?t? (pvz. pasukti rel? 90 laipsni?, nes nuo vibracijos mechani?kai sujungiami kontaktai. Naudojant ?VAZ? automobilio reles to efekto nebus).
D?mesio! Pried?lis bandytas tik su VOLKSWAGEN gamybos automobiliuose esan?iais generatoriais. Kit? automobili? tip? generatoriai gali skirtis nuo parodyto nuotraukoje. Tada reik?s ant generatoriaus susirasti reikaling? kontakt?.
Jei kas padarys ant renushkes parasykit cia =]