2SHAE rašė:esu girdejes kad negerai det ir didesni ir mazesni Ah kieki turinti, o reikia det koki nurodo gamintojas, nes
jis yra pritaikytas generatoriui, nes kitaip gali pastoviai nedasikraut, nebent vazineji nuolatos labai ilgus atstumus, arba pastoviai persikraut ir taip gadintis

Na, ištikro nuogirdos nėra tikslios. Paprastai akumuliatorius talpa dažniausiai parenkama pagal tai, koks automobilio variklis. Jei benzininis ir mažalitražis, tada akumuliatorius dedamas mažesnio talpumo, nes tokį variklį starteriui sukt yra lengviau ir dėl to jis vartoja mažiau srovės ir didelis talpumas jam nereikalingas. Didesnio litražo varikliuose jau naudojamas kiek didenės talpos akumuliatorius. Dyzeliui naudojami didelės talpos akumai dėl to, kad sukt dyzelinį varilį yra žymiai sunkiau (dėl didelio suspaudimo laipsnio lyginant su benzininiu) ir akumuliatorius turi atiduot žymiai daugiau srovės, ko pasekoje yra žymiai greičiau iškraunamas. Kitas labai svarbus parametras - startinė akumuliatoriaus atiduodama srovė. Šis parametras kai kuriais aspektais yra net svarbesnis nei akumuliatoriaus talpumas, nes nuo šito parametro priklauso ar starteris turės "smarvės" išjudinti alkūninį iš ramybės būsenos. Jei kas domėjotės auto starterio elektrinėmis charakteristikomis, tai žinosit, kad tik pradėjus sukt variklį starteris dažnai "siurbteli" apie 180 - 250A (benzininiam varikliui) srovės, o kai jau variklis sukamas, srovės suvartojimas nukrinta iki 60 - 100A, tad jei akumas tuo pradiniu momentu neatiduos reikalingo srovės - variklis neužsives.
Krovimas. Kaip žinia, rūgštinio švino akumuliatoriaus krovimas apibrėžiamas formule I = C/10, kur I - krovimo srovė amperais (A), C - akumuliatoriaus talpimas ampervalandėmis (Ah), tad kuo didesnės talpos akumas, tuo didesnėsm srovės iš generatoriaus ar pakrovėjo reikės. Šiuo atveju komentuojant 2SHAE repliką galima pasakyt, kad jei bus mašinoj mažesnės talpos akumas - tikrai nieko blogo, jis tikrai nepersikraus ir nieko jam nenutiks, nes akumuliatoriui pasikrovus stipriai išauga jo vidinė varža ir jis nebesikrauna, svarbiausia, kad užtektų jam "košės". Jei didesnės talpos - galimas daiktas, kad generatorius neatiduos pakankamai srovės (jei bus sujungta aparatūra, šviesos etc) ir akumuliatorius neįsikraus iki reikiamo lygio, dėl šitos priežasties dyzelio generatoriai paprastai būna galingesni. Ir dar - akumuliatorius parenkamas pagal jam teksiančią apkrovą, o generatorius - pagal tai - kokią elektros sistemą su kokiu akumu reiks maitint
Atsiprašau, kad priverčiau tiek laiko skaityti mano rašliavas, bet norėjosi kiek išsklaidyti neteisingas nuomones ir nuogirdas
P.S. andriuza, pilnai pakrautas šešių skyrių akumas turi rodyti ne mažiau 12,6V. Šitas skaičius gaunasi iš to, kad akume yra 6 bankės, kurios vienos, pilnai įkrautos, įtampa yra 2,1V, o tai, ką tu parašei, yra labai neteisingos generatoriaus krovimo ribos, kurios ištikro yra ne mažiau 13,9V pilnai apkrautai el. sistemai ir ne daugiau 14,5V neapkrautai el. sistemai
